Sticlele din ceramică cu apă caldă au fost frecvent utilizate în secolele XIX și XX, in scopul incalzirii patului. In acea perioada se puteau cumpăra si sticle de lut utilizate ca încălzitoare de picioare sau mâini. Primele obiecte de acest gen, acum antichitati, erau folosite pentru a ține cărbuni încinși sau lemn, însă nu și apă caldă. În același mod, încălzitoarele de pat umplute cu jar s-au dovedit a fi mult mai folositoare decât sticlele de lut .
Dacă ați fi călătorit în acea perioada, pe vreme rece, glaciala, v-ați fi dorit să aveți un încălzitor pentru picioare în mijlocul dumneavoastră de transport, fie că acesta era o sanie, sau un compartiment de tren neîncălzit .
În secolele XVII și XVIII o cutiuță din metal perforat, in care se asezau cărbunii aprinși , a fost o soluție mai buna decât sticlele ceramice . Aceste accesorii au continuat sa fie utilizate și în secolul XIX , în timp ce au apărut și alte modele de încalzitoare pentru picioare .
Cele mai simple încălzitoare erau realizate dintr-un cadru de lemn, in interiorul caruia se introducea o oala de lut umpluta cu apa fierbinte. Incazitoarele din alamă erau mai elegante, iar cele din argint erau folosite de cei înstăriți, cu toate că nu iți puteai odihni la propriu picioarele pe ele.
Cei mai saraci care călătoreau cu vagonul sau cu sania, purtau cu ei pietre preîncălzite, cărămizi sau chiar cartofi copți, așa cum este descris și în cărțile scriitoarei americane Laura Ingalls Wilder ( 1867-1957 ) .
În iernile friguroase femeile purtau cu ele la întâlniri, chiar mici sobe sau cutii metalice, umplute cu carbuni fierbinți sau parafina incalzita. Aceste încălzitoare au făcut suportabil frigul, atat in timpul slujbelor religioase cat si in timpul calatoriilor sau in propria casa.
O data cu apariția trenurilor, încălzitoarele de picioare au început sa fie oferite de trenurile de la clasa întâi, acestea erau sub forma unor recipiente metalice sau de ceramică umplute cu apă caldă, cărămizi încălzite sau chiar produse chimice.
Mai târziu in unele trenuri au fost construite chiar zone din podea cu încălzitoare de picioare prin care circula căldură. Primele mașini apărute în epocă au urmat exemplul si au adăugat in design și încălzitoarele pentru picioare.
surse documentare : homethingspast.com
traducere si adaptare : Andra Patanghel
#artantik 2016